Gratitudine

Am multe lucruri pentru care sunt recunoscator si pentru care ar trebui sa imi manifest gratitudinea.

Si asta in dublu sens, atat prin aprecierea lucrurilor din jur, cat si prin a arata gratitudine catre ceilalti.

O sanatate relativ buna a mea si a familiei, faptul ca am invatat foarte multe in fiecare job pe care l-am avut, faptul ca pauzele intre joburi au fost unele dintre cele mai creative perioade pe care le-am avut in viata, citind despre arta scrisului, despre mindfulness,  fotografie, design, inteligenta emotionala, etc., faptul ca am intalnit multi oameni interesanti, recunostinta ca am primit ajutor cand am avut nevoie, o casa plina de carti care m-au purtat in atatea vieti traite de altii si care au imbogatit-o substantial pe a mea, accesul la cultura in unele din formele ei, multiplele calatorii pe care le-am facut si locurile extraordinare pe care le-am vazut… si multe, multe altele.

Mi-am facut un obicei de a privi cu recunostinta dimineata devreme stelele sau luna. Restul locuintelor din jur sunt inca adormite la acea ora, aproape nici un bec nu este aprins inca.
Atat de rar ne uitam la cer, incat il privesc cu nesat mereu, in acea prima clipa a zilei. Daca este iarna, stelele inca vor mai fi prezente multa vreme. Daca este vara, rasaritul este foarte aproape, iar lumina creste spectaculos in fiecare minut.
Norii sunt poate cea mai unica prezenta pe cer, prin formele diferite pe care le au.
Vremea, in sine, poate fi o bucurie. Poate fi irepetabila, chiar daca tu crezi ca astazi va fi la fel de cald ca ieri, sau la fel de ploios ca intr-o lunga serie de zile pe care le vezi doar innorate si reci.

Dar daca privesti dincolo de activitatile de rutina, orice zi este unica si irepetabila.
Particulele din aer, sunetele pe care le auzi, vremea, norii, razele soarelui, umbrele, numarul frunzelor in copaci – combinaţia tuturor acestor elemente este unică.

Oamenii pe care ii intalnesti, desi ti se par aceiasi, si ei sunt de fapt unici.
Prin povestile lor, prin viata traita, prin evolutia de la generatie la generatie.

Sunt atatea si atatea lucruri in jurul nostru pentru care ar trebui sa ne manifestam gratitutinea.

Un autor necunoscut scria:

Be thankful that you don’t already have everything you desire,
If you did, what would there be to look forward to?

Be thankful when you don’t know something
For it gives you the opportunity to learn.

Be thankful for the difficult times.
During those times you grow.

Be thankful for your limitations
Because they give you opportunities for improvement.

Be thankful for each new challenge
Because it will build your strength and character.

Be thankful for your mistakes
They will teach you valuable lessons.

Be thankful when you’re tired and weary
Because it means you’ve made a difference.

Find a way to be thankful for your troubles
and they can become your blessings.

